Foreldresamarbeid

Foreldremøte på hver avdeling i begynnelsen av barnehageåret, med presentasjon av årsplan,diverse informasjon og valg av representanter til styret iforeldrerådet.

Foreldrerådet består av alle foreldrene i barnehagen. Foreldrerådets styre dannes av en representant fra hver avdeling. Disse velges på foreldremøtet ved barnehageårets begynnelse. Styret konstituerer seg selv. Foreldrerådet har som tradisjon ansvaret for den årlige juletrefesten, hjelper til med servering på arrangementer og hjelper til med å forberede dugnaden om våren.

Samarbeidsutvalget består av leder og nestleder i foreldrerådet, representanter fra de ansatte og representanter fra eier. Styrer er samarbeidsutvalgets sekretær.
Samarbeidsutvalget har blant annet ansvar for å godkjenne barnehagens årsplan.

Foreldresamtaler.
De som ønsker, kan få en liten samtale med en av avdelingspersonalet i
tilvenningsperioden. Etter nyttår vil alle foreldrene få invitasjon til å møte avdelingsleder til en samtale ang. deres barn. Ønskes flere samtaler i løpet av et år, avtales dette med avdelingsleder.