Preg barnehager Våk

Vi er en privat barnehage som ligger i Våler i Østfold. Kommunen grenser til Indre Østfold, Vestby og Moss, Sarpsborg, Skiptvedt og Råde og er en typisk jordbrukskommune.

Misjonssambandet eier og driver barnehagen gjennom Preg barnehager. Preg Våk har kristen formålsparagraf som innebærer at vi formidler troen på en Gud som har skapt oss, elsker oss og tar vare på oss. Les mer om vår visjon her.

Vi er en 4-avdelings barnehage som startet opp i 1981 og ble utvidet og pusset opp i 2006. Det er til sammen 54 heldagsplasser. Avdelingene Småland og Marihøna har barn under 3 år og Bikuben og Huskestua har barn over 3 år.

Bygget deler vi med Våk Misjonshus som for tiden er utleid til Våler ungdomsskole mens den nye skolen bygges opp etter brannen i 2021. Lokalet leies også ut til private arrangementer. Vi er nabo med Våkhuset som bla brukes til Posse – Våler fritidsklubb. Våk skole er en barneskole for elever fra 1.-7.trinn og ligger rett ved siden av. I tilknytning til Våk ligger boligfeltene Dammyr og Augerød og Rød, Texnes og Kordahl.

VI har gangavstand til kolonialbutikken og går forbi Bergerås bygdeborg med Sperrebotn klatrefelt dersom vi skal en tur i butikken. Skogen er vår nærmeste nabo og brukes selvsagt når vi går på turer. Rett utenfor gjerdet vårt er det et jorde så vi kan enkelt følge med på hva bonden driver med.

Vår åpningstid er 06:45 - 16:45. Vi har åpent hele sommeren med noe redusert åpningstid noen uker midt på sommeren.

Følg oss gjerne på Facebook for å få glimt av hva vi gjør i hverdagen.