Planleggingsdag 4. mars 2016

Snakkepakken, hva er det?

Den 4. mars skal personalet på kurs sammen med alle de andre ansatte i barnehagene i Våler kommune.

Vi skal lære om hva snakkepakken er for noe og hva den kan brukes til. På snakkepakkens hjemmeside gise det en kort beskrivelse av snakkepakken på denne måten:

"Et pedagogisk språkverktøy for hele personalgruppen. Skaper motivasjon og lystbetonet bruk av språket. For barn uansett språkferdighet og morsmål. Synliggjør fortellinger, sanger og regler. Høy kvalitet. Appellerer til både barn og voksne. Tåler ivrige hender."

Vi i barnehagen har allerede gått til innkjøp av dette materiellet, og noen bruker det litt innimellom med hjelp av ressursheftet, men det blir fint å få et kurs alle sammen slik at vi kan bruke det alle sammen. Dette er noe alle kan bruke og alle kan ha glede av.

Dersom dere er meg nysgjerrig på hva dette er så se på hjemmesiden til Snakkepakken.