Hva skjer?

Det graves og støpes....

Nå skjer det mye rundt husveggene om dagen! Det er kjempespennende å følge med på gravemaskiner, traktorer og betongbiler. Men hva er det egentlig som foregår?

Ved siden av bakken opp rundt huset skal det lages en støttemur slik at vi får en bredere og bedre vei opp. Dette gjøres slik at det blant annet skal være mulig å komme opp med bil. Det vil også bidra til at vi får bredere akebakke. De som holder på med dette skal også montere opp den nye fugleredehuska i huskestativet like ved der de holder på og det vil bli en ny sandkasse. De skal også felle noen av trærne i "skogen" vår foran huset, da en del av trærne har blitt så store at de tar masse av lyset inne.

På den andre siden av huset er de i gang med et lite påbygg. Det skal bygges på et "soverom" til Marihøna. Det vil bli utgang fra avdelingen og en liten svalgang bort til et rom hvor vognene/sengene kan stå. Dette rommet vil bare bli brukt til dette og det skuret hvor barna på Marihøna sover nå vil da kunne bli brukt som et rent lager (noe det også var tenkt som i utgangspunktet). Under det nye soverommet vil det bli et lagerrom som kan benyttes av barnehagen og misjonsforeningen i fellesskap.