Oktober 2014

Barnas misjonsprosjekt!

I oktober er det barnas misjonsprosjekt som er tema. Barnas misjonsprosjekt er et prosjekt i regi av NLM som hvert år lager et opplegg for barn i forbindelse med et eller flere prosjekter de vil samle inn penger til.

I år er det Etiopia som er i fokus og pengene som blir samlet inn foredeles mellom et helseprosjekt for å redusere dødeligheten blant mødre og barn i tiden rundt fødselen, helseopplysning, bibeloversettelse og søndagsskolearbeid.

Her kan dere se en video om prosjektet: Etiopia Barnas misjonsprosjekt 2014-15

I barnehagen skal vi høre om Etiopia og lære litt om landet og de menneskene og dyrene som bor der. Vi skal blant annet se på bilder og film og smake på mat.

På FN-dagen den 24. oktober skal vi ha en kafè i barnehagen, hvor dere kan komme og kjøpe kaffe og kaker. Pengene vi samler inn går til misjonsprosjektet. Kafèen er åpen fra klokka 14.00 til 16.00. Fint om dere setter av litt ekstra tid ved henting denne dagen, så dere kan kose dere på kafè sammen med barna deres!