Mai 2014

Hipp, Hipp, Hurra!

Våren er her for fullt med masse uteliv. Vi oppdager alle de spennende småkrypene igjen, og springer fort på lette sko.

Denne måneden vil naturligvis bli preget av at vi skal feire grunnlovsjubileet og 17. mai. Hvorfor og hvordan feirer vi 17. mai? Hva er grunnloven? Dette er noen av spørsmålene vi skal se om vi finner svar på.

Den 16. mai øver vi på å gå i tog. Vi går bort til eldreboligene i Kornveien og synger noen 17.mai sanger og noen Prøysensanger for dem. Husk å ta med flagg i barnehagen denne dagen!

17. mai har barnehagen sin plass i toget ved Kirkebygden. Foreldrene har selv ansvaret for barna denne dagen.

Ellers i mai skal Huskestua og Bikuben ha design som tema, mens Marihøna og Småland skal ha om dyra i skogen med vekt på tall og telling.

I de kristne samlingene er det Kr.Himmelfart og Pinse som er tema.

Den 30. mai er det planleggingsdag og barnehagen er stengt!