Oktober 2013

Barnas misjonsprosjekt,FN-kafe ++

Oktober vil i stor grad preges av barnas misjonsprosjekt. Barnas misjonsprosjekt er et prosjekt som årlig arrangeres av barnehagens eier NLM. De lager et opplegg for barnehagebarn slik at vi kan lære mer om et konkret misjonsland og også om hva pengene vi samler inn skal gå til.

I år skal vi snakke om Elfenbenskysten i Vest-Afrika. Vi skal lære litt om landet, hva slags dyr som lever der, hva slags frukt som vokser der, at Elfenbenskysten er verdens største kakaoprodusent, og om hva slags utfordringer de har i landet.

På FN-dagen den 24.oktober lager vi kafe i barnehagen og samler inn penger til prosjektet. Kafeen er åpen fra klokka 14 til 16. Fint hvis dere setter av litt ekstra tid ved henting denne dagen!

Les mer om barnas misjonsprosjekt her!

De store avdelingene skal også ta for seg FNs barnekonvensjon og finne litt ut av hva slags rettigheter barn har.Men er det alle barn som får alt de har rett på i følge konvensjonen? Kan vi hjelpe til slik at flere barn kan få det de har rett på?

De små avdelingene skal i tillegg til Misjonsprosjektet fortsatt snakke om Gullhår og de tre bjørnene. Vi vil denne måneden ta utgangspunkt i eventyret og ha fokus på former. Trekant, firkant og sirkel.