Allerede høstferie

Tiden går fort og vi er godt i gang med det nye barnehageåret.

Barnegruppene på de ulike avdelingene er endret. Noen har begynt på skolen, noen i ny barnehage og noen har blitt så store at de har flyttet fra Marihøna og Småland til Huskestua og Bikuben. Nye barn har begynt, både på storbarnsavdelingen og småbarnsavdelingen. Tilvenningen har gått som den pleier. Noen barn tilpasser seg en ny hverdag lett mens andre bruker lenger tid før de er helt varme i trøya.

Vi er godt i gang med grupper på tvers av huset som har sine faste aktiviteter. Barna gleder seg til grupper, men det er litt ekstra stas endelig å være eldst i barnehagen og få begynne på Neptungruppa. Det er noe alle ser fram til. Stolte kommer de gjennom gangene i huset med penalet sitt trygt i armene.

At tiden går fort bekreftes med at det allerede er høst og vi har begynt å bruke dress og lue. For noen er det også tid for høstferie, men det aller fleste er på plass i barnehagen som vanlig.