En liten oppsummering av året så langt

Tiden går veldig fort og vi har lagt bak oss det første kvartalet i 2018

Første kvartal av 2018 er allerede unnagjort med god margin. Snøen er helt borte etter en lang og god vinter. Ungene har hatt fantastiske lekemuligheter ute denne vinteren. Det har vært veldig mye aking, både i bakken langs barnehagen og ikke minst i det flotte området på den øvre delen av tomta. Det er varierte utfordringer både for store og små barn.

Før vi vender vi blikket mot en forhåpentlig deilig vår og en god, varm sommer er det på tide med en liten oppsummering av hva vi har drevet med siden jul.

Året startet med at vi jobbet med temaet jungelen som var selve grunnlaget for forestillingen vår. Vi kan vel i all beskjedenhet si at også denne forestillingen var en ubetinget suksess. Alle som en, store som små gjennomførte forestillingene på en flott måte. Vi hadde generalprøve for 1. trinn på Våk skole og tidligere ansatte/pensjonister. En forestilling for foreldre og søsken, og en for besteforeldre, det betyr at barna i Våk barnehage har opptrådd for over 200 mennesker til sammen, intet mindre enn imponerende.

Jungelen 2018

Etter uker med tema, mange øvelser og 3 fremføringer fant vi tilbake til hverdagen igjen. Avveksling fra hverdagen er gøy, men jammen er det deilig å vende tilbake til de daglige rutinene igjen.

Innimellom øvelsene skyndte vi oss å arrangere den store akedagen. Vi er jo ikke vant til at snøen blir liggende lenge, så vi tenkte at det var best å gjøre den unna så fort vi fikk mulighet. Lite ante vi at vi faktisk kunne ha ventet til etter påske!

Akedagen

Februar ble avsluttet med det tradisjonelle karnevalet. Som vanlig var fantasien stor når det gjelder kostymene og vi hadde en fin dag sammen. Dette er en dag barna ser fram til med stor glede.

I mars deltok Bikuben og Huskestua på Kirkens Nødhjelps fasteaksjon. Dette er et samarbeid mellom Våler kirke og barnehagene i Våler og står på planen vår hvert eneste år. Aksjonen avsluttes med et besøk i kirken hvor barna leverer pengene de har samlet inn.

Fasteaksjonen
Før påske hadde vi selvsagt samlinger med fokus på påskens kristne budskap. Det ble laget mye fin påskepynt på alle avdelinger og vi hadde tradisjonen tro Gul fest med gule klær for de som hadde lyst til å ha på seg det og gul mat til lunsj.

Gul festmat

Nå om dagen har bøtter, spader og sykler endelig kommet ut av skuret. Vi kan bekrefte at vannets tiltrekningskraft på barn fortsatt i aller høyeste grad virker. Det ble samlet vann i bøtter, det ble laget flotte kanaler i sanden, det var våte votter, regnbukser og dresser. Akkurat slik det skal være når våren kommer. Nå håper vi at resten av våren og den kommende sommeren blir like fin som vinteren var.😊