Barnas Misjonsprosjekt 2019/2020

Hvert år gjennomfører NLM Ung og NLM-barnehagene et prosjekt hvor barn hvor barn hjelper barn, Barnas Misjonsprosjekt. I år går inntektene fra aksjonen til Norsk Luthersk Misjonssambands arbeid for barn i Mongolia

I Mongolia blir flere barn med funksjonsnedsettelser utstøtt fra samfunnet og familiene får liten støtte. Det er få fritidstilbud til barn, noe som fører til at mange barn blir overlatt til seg selv. Mange barn i Mongolia har ikke fått høre om Jesus og vite at de er elsket og verdifulle. Via årets prosjekt får barna i barnehagen anledning til å være med på å utgjøre en forskjell for barna i Mongolia ved å gjøre en innsats for å samle inn penger slik at det kan arbeides for å motvirke at funksjonshemmede barn utstøtes fra samfunnet, at barn kan få gå på SFO og at barn får høre om Jesus.

Gjennom prosjektet lærer barna i barnehagen mer om misjon og hvordan det er å være barn i andre land. Via informasjonsfilmer og ressursmateriell fra NLM blir vi i barnehagen kjent med barna i Mongolia og dagliglivet deres, Vi ser hvordan de bor og blir litt kjent ned hva de spiser og drikker og deres språk og musikk. Vi har ulike formingsaktiviteter i tilknytning til prosjektet

Vi har også hatt besøk av Eva Moldekleiv og selveste Linkus som er maskoten for prosjektet.

Torsdag 24. oktober er det Fn-dagen og da arrangerer vi kafé i barnehagen fra kl 14. Foreldrene er hjertelig velkomne til å sette seg ned, ta en prat og å handle i kaféen vår.Tradisjonen tro betjenes den av Neptungruppa, de eldste barna i barnehagen.Inntektene fra kaféen går til Barnas Misjonsprosjekt.

Mer om Barnas Misjonsprosjekt er lese på Superblink.no og på NlMs nettside.

PÅ nettsiden til superblink.no kan man se filmen om Linkus i Mongolia og mange flere