Sommeren er her :)

Om vinteren var lang og skikkelig god og gammeldags var våren tilsvarende kort.

Plutselig eksploderte sommeren og vi måtte finne fram shorts og solkrem. En lang og deilig varmebølge har truffet oss og vi utnytter den så  godt vi kan. Vanligvis er vi ute fra tidlig til sent når vi endelig får sol, men nå om dagen må vi faktisk trekke innendørs i perioder av dagen for å ta pauser fra sola. Heldigvis vet vi å kose oss når vi får sjansen.

Vi går en spennende tid i møte. Neptunbarna, de eldste i barnehagen begynner å bli klare for skolestart. Vi har en gjeng som er klare til å bli den nye Neptungruppa og vi har mange som gjør seg ferdige med småbarnsavdelingene Småland og Marihøna og straks er klare for Bikuben og Huskestua. Nye barn forbereder seg til å begynne i barnehagen.

Vi håper at resten av sommeren blir like flott som den har startet. Her er noen bilder fra hverdagen vår slik den har vært i det siste:

Våk Spa og Barnehage

Våk Spa og Barnehage. Barna er ikke rådville og åpnet straks en egen spaavdeling i barnehagen.

Litt vind i luggen mens man husker er deilig

Litt underholdning i hverdagen unner vi oss. Sånn er det å bo i en jordbrukskommune

Viktige telefonsamtaler gjøres også i barnehagetiden. Egnet redskap finner man hvor som helst :)

Lek i sandkassa

Kjøretur

Litt innelek nå det er stekende varmt ute.

Vi har mye forskjellig å leke med i barnehagen.

Veldig mange er glade i å tegne.

En hjelpende hånd fra en venn i barnehagen.